.

.

poniedziałek, 1 lipca 2013

Invisible Exhibition

Nigdy specjalnie nie zastanawiałam się nad tym jak to jest być niewidomą. Oczywiście często spotykam ludzi niewidomych na ulicach i widzę jak sobie sprawnie radzą, ale dopiero po ‘obejrzeniu’ Niewidzialnej Wystawy uświadomiłam sobie jak ciężko mają te osoby i jak wiele musiały się nauczyć, żeby po prostu odważyć się wyjść z domu.



Niewidzialna Wystawa polega na tym, że jej uczestnik bierze udział w zwyczajnych codziennych sytuacjach z jednym wyjątkiem: wszystko odbywa się w całkowitej ciemności i jedyne co pozostaje, to zaufanie swoim pozostałym zmysłom i słuchanie się przewodnika, którym jest właśnie osoba niewidząca. 


Pomimo iż ‘obejrzenie’ wystawy nie trwa długo, pozostawia ona niezapomniane wrażenie. Przynajmniej ja całkiem inaczej spojrzałam na osoby niewidome i uświadomiłam sobie, ile lęków muszą one pokonywać każdego dnia. Najgorzej chyba mają te osoby, które widziały, ale straciły wzrok. Naprawdę muszą nauczyć się każdego ruchu i kroku od początku.



Polecam wystawę każdemu, kto widzi.

Zdjęcia: głównie tumblr.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz